DSpace Repository

UPAYA MENINGKATKAN HASIL BELAJAR SISWA DALAM PEMBELAJARAN IPS TERPADU MELALUI METODE TEAM QUIZ KELAS VIII SMP N 35 BATAM TAHUN PELAJARAN 2022/2023

Show simple item record

dc.contributor.author Tarwiyani, T
dc.date.accessioned 2025-04-11T10:06:11Z
dc.date.available 2025-04-11T10:06:11Z
dc.date.issued 2024-07-01
dc.identifier.citation https://www.journal.unrika.ac.id/index.php/journalhistoria/article/view/6813/pdf en_US
dc.identifier.issn 2599-0063
dc.identifier.uri http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/385
dc.description Pendidikan merupakan proses pembentukan kemampuan dasar yang menyangkut pola pikir atau intelektual, maupun emosional atau perasaanyang diarahkan kepada sesama manusia dan pendidikan juga adalah proses pengubahan sikap seseorang atau kelompok orang dalam usaha mendewasakan manusia melalui upaya pengajaran dan pelatihan. Secara umum pembelajaran IPS merupakan mata pelajaran yang memadukan konsep-konsep dasar dari berbagai ilmu social yang disusun melalui pendekatan pendidikan dan psikologis serta kelayakan dan kebermaknaan bagi peserta didik dan kehidupannya. IPS Terpadu merupakan mata pelajaran yang mempelajari kehidupan sosial yang didasarkan pada bahan kajian Goegrafi, Ekonomi, Sejarah, Antropologi, Sosiologi dan Tata Negara dengan menampilkan permasalahan sehari-hari masyarakat. Terdapat beberapa masalah yang dihadapi di masyarakat maupun di dunia pendidikan. en_US
dc.description.abstract The lecture method still dominates the Integrated Social Studies learning process, the Social Sciences teacher still explains the material with student textbooks so that students do not become enthusiastic about learning at SMP Negeri 35 Batam. The purpose of this study was to explain the increase in student learning outcomes in Integrated Social Education (IPS) using the Team QuizLearning Method. This type of research is Classroom Action Research (CAR) using a cycle strategy. each cycle consists of four stages, namely (1) action planning, (2) action implementation, (3) observation (observation), (4) reflection. Based on the results of the observational descriptive analysis, the percentage before the pre-cycle of student learning outcomes was 62.12% in the low category after being given action using the Team Quiz Learning Method in Cycle I. It increased to 73.98% in the medium category. After carrying out Cycle II, there was an increase in results of 84.28% in the high category. Thus, the Quiz Team Learning Method can improve student learning outcomes at SMP Negeri 35 Batam en_US
dc.description.sponsorship https://repository.unrika.ac.id/ en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Jurnal Nasional di Luar Peringkat 1-6; Historia: jurnal Program Studi Pendidikan Sejarah , en_US
dc.relation.ispartofseries Vol. 9 No.1;40-49
dc.subject Student Learning Outcomes, Integrated IPS, Team Quiz Method. en_US
dc.title UPAYA MENINGKATKAN HASIL BELAJAR SISWA DALAM PEMBELAJARAN IPS TERPADU MELALUI METODE TEAM QUIZ KELAS VIII SMP N 35 BATAM TAHUN PELAJARAN 2022/2023 en_US
dc.title.alternative EFFORTS TO IMPROVE STUDENT LEARNING OUTCOMES IN INTEGRATED SOCIAL SCIENCE LEARNING THROUGH METHODS TEAM QUIZ CLASS VIII SMP N 35 BATAM ACADEMIC YEAR 2022/2023 en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account